Având ca dată de lansare 18 Octombrie 2021, misiunea programului inițiat de agenția de marketing cu origini în Regatul Unit este aceea de a oferi miilor de tineri ce termina facultăți de Marketing și Comunicare în România oportunitatea de a securiza un job plătit și training profesional structurat, acționând ca o pistă de accelerare a progresului în carieră.
Industria de marketing și advertising este una dintre cele mai populare opțiuni când vine vorba de alegerea direcției în carieră printre tinerii din ziua de astăzi, atât datorită oportunităților flexibile de dezvoltare, cât și pentru elementul “sexy”, modern, al unui job în Marketing sau PR – dar și pentru percepția non-conformistă de care se bucura “viața de agenție”.
Cu toate acestea, spre deosebire de țările din Vest unde programa universitară a fost adaptată continuu în ultimul deceniu pentru a livra către nevoile în continuă schimbare din piața muncii, sălile de cursuri ale multor facultăți din România se confruntă în continuare cu dificultăți în actualizarea materiei și cu înlocuirea manualelor publicate înainte de 2010, cu metode de învățare ce pot pregăti cu adevărat studenții pentru un job în domeniu.
“Când vine vorba despre lucrul în marketing și publicitate – fie că discutăm despre un job în cadru unei agenții sau în cadrul echipei de marketing a clientului – lucrurile stau mult diferit față de așteptările pe care le-ar putea avea un masterand proaspăt ieșit de pe băncile unei facultăți din România. Experiența practică în domenii precum social media marketing, spre exemplu, este absolut indispensabilă trainingului. Marea Britanie sau Danemarca se diferențiază enorm când vine vorba despre programele de învățământ superior, promovarea micro-internship-urilor și chiar subvenționarea competițiilor ce promovează creativitatea direcționată. Mă consider norocos a fi trecut prin experiența unor astfel de sisteme și cred că implementate și în România, ar putea schimba radical lucrurile.
O reformă în ceea ce privește educația superioară și modul în care cunoștințele practice sunt predate în paralel cu noțiunile teoretice este absolut necesară la noi – însă ca lideri, jucători în industrie, nu ne putem permite să mai așteptăm o acțiune din partea sistemului pentru a ne pregăti viitorii colegi. Lucrurile se mișcă prea rapid în top; noi trebuie să fim motorul schimbării, să acționăm și să sprijinim la sursă – iar acesta schemă de Graduate Placement este modul nostru de a ne arată suportul pentru tinerii talentați care vor cu adevărat să atingă succesul în acest domeniu.” relatează Andrei Tiu, CEO al agenției de digital marketing Marketiu, originar fondată în Marea Britanie și intrată în 2019 pe piața din România.
Conceptul de “Placement” sau “Graduate placement” este preluat din sistemul de învățământ superior britanic și presupune integrarea studentului sau proaspătului absolvent în piața muncii, în cadrul unui tip de internship complex, având sarcini similare cu cele ale unui angajat permanent, însă fiind supervizat de unul sau mai mulți colegi-mentori ce au ca misiune sprijinul pregătirii practice a acestuia.
Astfel, atât pe parcursul, cât și la sfârșitul schemei de Placement, studentul sau proaspătul absolvent are șansa de a securiza nu doar un job plătit, dar și de a beneficia de training specializat de calitate, obținând pregătirea necesară pentru a deveni un adevărat specialist în nișa aleasă, cât și claritate cu privire la drumul pe care și-l dorește mai departe în cariera.
“Ca student sau proaspăt absolvent poate fi destul de dificil să intri pe piața muncii doar cu acele cunoștințe teoretice furnizate de o facultate în domeniu. Trebuie să recunoaștem faptul că accentul nu este pus pe dezvoltarea unor abilități practice, actuale. În această situație m-am aflat și eu, însă am avut norocul de a întâlni echipa Marketiu. Aici am găsit oameni profesioniști, pasionați și dornici să împărtășească din cunoștințele lor. Pot spune că datorită sprijinului constant, dar și al sesiunilor de învățare pe care le avem, am evoluat extrem de mult, iar acum mă bucur că am avut această oportunitate și că fac parte din această super-echipă!”, povestește Alexa, Content & Social Media Marketing Executive în cadrul agenției.
Marketiu anunță că schema Pro Graduate Marketer+ va fi deschisă permanent aplicațiilor și vizează studenții în ultimul an de masterat sau care au finalizat studiile în urmă cu maxim 2 ani, urmând ca interviurile să fie anunțate pe platformele online ale agenției de marketing sau personal, prin intermediul adreselor de Email furnizate de aplicanți. Celor interesați le este recomandat a include în aplicație un portofoliu împreună cu CV-ul și o scurta scrisoare de intenție, care să scoată la suprafață personalitatea și motivațiile personale.
“M-am alăturat echipei Marketiu în calitate de masterand, iar pentru cineva care nu avea deloc experiență în ceea ce privește viața de agenție, am fost întâmpinată cu brațele deschise – lucru mai puțin întâlnit printre angajatorii din domeniul Comunicării, Publicității și Marketingului. Sprijinul constant și sesiunile de învățare din lunile de training m-au ajutat să învăț cu adevărat care sunt abilitățile cheie pentru un bun marketer, dar și workflow-ul și așteptările dintr-o agenție. După aproape un an, pot spune că m-am dezvoltat profesional extrem de mult și mă bucur că am ocazia să fac parte dintr-o echipă de profesioniști, gata mereu să împărtășească din experiența lor.”, spune Mădălina, Content & Social Media Marketing Executive în cadrul Marketiu.
Durata programului este de 2 ani, timp în care proaspătul Marketer va trece prin etapele de training specializat și va avea contact direct cu proiectele și clienții agenției. Modelul de învățare adoptat este tip “Learning by doing” ghidat, astfel abilitățile dobândite fiind însușite corect și rapid. Modul de lucru al agenției este unul modern, flexibil, construit pe principiul meritocrației, ce promovează deschiderea în comunicare, feedback-ul deschis și elimină barierele în ceea ce privește progresul personal.
“Așteptăm cu entuziasm energia și ideile fresh ale noilor colegi! Mărturisesc și că avem o serie de proiecte și colaborări foarte “exciting” despre care vom vorbi în curând – sincer, mi-ar fi plăcut la nebunie să am o astfel de oportunitate în facultate!” spune zâmbind fondatorul agenției. “Deși viziunea este aceea de a sprijini studenții și absolvenții din toată țara, pentru început ne vom concentra pe zona București-Ilfov pentru a activa acest program în 2021. Va fi o experiența foarte antrenantă și ne bucurăm să ne putem implica în acest fel într-o perioada în care, în România, instabilitatea în piața muncii și lipsa orientării profesionale către personalitatea, talentul și dorințele angajatului sunt la ordinea zilei. Vrem și vom crea ceva diferit!“
Cei interesați pot transmite aplicațiile către adresa agenției hello[@]marketiu.ro, de unde vor fi redirecționate către departamentul de HR al agenției.