Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, a declarat miercuri, la Timişoara, că de 12 ani Ministerul Culturii nu mai achiziţionase lucrări de artă contemporană, iar pentru a veni în sprijinul artiştilor plastici, în condiţiile pandemiei, Guvernul a alocat 2 milioane de euro pentru un program de achiziţie în acest sens. "Printre măsurile luate de minister în contextul pandemiei, pentru a veni în sprijinul artiştilor plastici, a fost demarat un program de achiziţie de artă contemporană, pentru care au fost alocaţi 2 milioane de lei Muzeului Naţional de Artă Contemporană, pentru a desfăşura întreaga procedură. Până acum s-au înscris 430 de artişti. Practic, cei aproape 400 de mii de euro (2 milioane de lei, n.r.) vor ajunge la artiştii plastici. Este o măsură de sprijin la care ne-am gândit că atâta timp cât le cumpărăm munca, şi statul este câştigat, îmbogăţind ceea ce are statul ca patrimoniu în zona artei plastice. De vreo 12 ani, Ministerul Culturii nu a mai achiziţionat artă contemporană. Este un lucru pe care noi ni-l dorim să devină un obicei, ca anual, statul român, prin Ministerul Culturii, să achiziţioneze artă contemporană", a afirmat ministrul Gheorghiu, miercuri, într-o conferinţă de presă. Ministrul Culturii a mai subliniat că România este probabil singura ţară din Uniunea Europeană care nu are un registru al sectorului cultural, lucru care ar facilita sprijinirea artiştilor, prin diferite măsuri guvernamentale. "Suntem probabil singura ţară din UE care nu are o situaţie clară despre câţi artişti avem în România, fie că vorbim despre sectorul public sau cel independent. Noi am demarat un mecanism incipient al Registrului sectoarelor cultural – creative, prin Institutul Naţional de Cercetare şi Formare Culturală, din subordinea Ministerului Culturii. Este important să avem acest registru pentru că ori de câte ori am cerut măsuri de sprijin Guvernului pentru artişti, Ministerul Finanţelor întreabă de impactul bugetar, iar dacă nu avem o statistică să ştim câţi beneficiari sunt pe măsura propusă, nu se poate preciza impactul financiar şi asta blochează multe proceduri", a explicat ministrul Gheorghiu. În altă ordine de idei, Bogdan Gheorghiu a precizat că la rectificarea bugetară, programul Timişoara Capitală Culturală Europeană a primit 97,53 milioane lei reprezentând credite de angajament, iar 12,5 milioane de lei, credite bugetare, banii fiind prevăzuţi pentru crearea şi dezvoltarea infrastructurii culturale. El a mai anunţat că viitorul Muzeu al Revoluţiei Naţionale Anticomuniste, care va fi construit la Timişoara, va purta numele "Lepa Bărbat", aceasta fiind primul martir din Decembrie 1989, ucisă prin împuşcare în 17 decembrie, în Piaţa Libertăţii. Femeia se afla împreună cu soţul ei, împuşcat şi el, dar nu mortal, şi cu fetiţa de 12 ani. Trupul femeii a fost incinerat ulterior, alături de celelalte 42 de cadavre sustrase din morga Spitalului Judeţean, şi aruncate în canalele de la Popeşti-Leordeni. "Muzeul va purta acest nume atât pentru faptul că Lepa Bărbat a fost primul erou tăcut al Revoluţiei din 1989, dar şi pentru că avem nevoie să dăm instituţiilor o faţă umană. Este un simbol al libertăţii noastre", a concluzionat ministrul Bogdan Gheorghiu. AGERPRES / (A – autor: Otilia Halunga, editor: Marius Frăţilă, editor online: Simona Aruştei) Citeşte şi: * Ministerul Culturii va finanţa dezvoltarea fabricii de decoruri a Teatrului Naţional Timişoara, unică în România * Ministrul Culturii – la Fabrica de decoruri de la Timişoara: Susţinem alocarea de fonduri
Acasă Stiri Nationale Cultura Bogdan Gheorghiu: De 12 ani, Ministerul Culturii nu a mai achiziţionat artă...
Bogdan Gheorghiu: De 12 ani, Ministerul Culturii nu a mai achiziţionat artă contemporană
Publicare comunicate de presa
Site-urile de comunicate de presă sunt instrumente de marketing valoroase. Poate ajuta nu numai antreprenorii, dezvoltatorii de produse, furnizorii de servicii, ci și companiile care doresc să își promoveze serviciile și gama de produse prin publicarea de comunicate de presă.
Publicitatea prin comunicate de presă este cel mai sigur și mai eficient canal pentru a atrage atenția investitorilor. Dacă vă formulați cu atenție strategia de promovare a afacerii și alegeți partenerul potrivit pentru a vă sprijini în timpul procesului de promovare, atunci ați crescut șansele de a oferi valoare ideilor dvs. Utilizarea celor mai bune instrumente în momentele critice vă poate oferi oportunitatea de a transforma o afacere mică într-una de succes.
Indiferent de strategia dvs. publicitară, vă rugăm să nu ezitați să profitați de promoția oferită de comunicatul de presă.
Publicare articole SEO
Articolele SEO reprezintă o parte importantă a contribuției la realizarea activităților de creștere și optimizare pe termen lung. Comparativ cu efectele benefice pe termen lung, păstrarea publicațiilor articolelor cu conținut verde reprezintă o investiție mică. Site-ul de publicare a articolelor SEO este un site dedicat care poartă întotdeauna conținut nou, dar și informații de înaltă calitate. Astfel de portaluri sunt urmate de persoanele interesate (care doresc să urmărească ultimele știri din zona de interes) și Google (oferindu-vă credit pentru a vă poziționa într-o poziție mai bună în căutare).
Publicare anunturi online
Site-urile publicitare de anunturi nu mai sunt un lucru nou în viața de zi cu zi. Acestea sunt instrumente eficiente pentru a promova contactul dintre cumpărători și vânzători.
Portalulul de anunturi si publicitate este un instrument dedicat cu o structură specială și afișează diferite tipuri de reclame de la vânzări la servicii, angajare, leasing și donații.