Un grup format din istorici, experţi în inteligenţă artificială, chimişti şi parfumieri a anunţat marţi că intenţionează să redea pentru expoziţii mirosurile specifice din Europa din secolul al XVI-lea până în secolul al XX-lea şi, în acelaşi timp, va realiza o enciclopedie a izurilor, informează marţi AFP. Enciclopedia, o premieră de acest gen, "va permite utilizatorilor de internet să descopere modul în care mirosurile au modelat comunităţile şi tradiţiile noastre", se explică într-un comunicat al Universităţii Anglia Ruskin (Cambridge), una dintre cele şase structuri europene implicate în proiectul Odeuropa. De asemenea, utilizatorii vor putea să plaseze în contextul lor istoric mirosuri care există şi în prezent, precum cel de rozmarin, foarte popular în secolele al XVI-lea şi al XVII-lea deoarece i s-a atribuit puterea de a ţine la distanţă ciuma. Pe baza indiciilor regăsite cu ajutorul inteligenţei artificiale în texte istorice sau în picturi, chimiştii şi parfumierii implicaţi în acest proiect vor fi, de asemenea, responsabili de redarea mirosurilor specifice din anumite epoci – cum ar fi cel de tutun sau al unor parfumuri istorice – dar şi din unele spaţii, precum miasmele din zonele urbane provocate de revoluţia industrială. "Unul dintre cercetătorii noştri se ocupă de picturi şi va încerca să recreeze parfumul (bătăliei) Waterloo", a declarat cu entuziasm istoricul William Tullett, profesor la Universitatea Anglia Ruskin. Probele de mirosuri reconstituite de cercetători vor fi prezentate începând de anul viitor la diferite muzee europene, vizitatorii având ocazia să plonjeze olfactiv în trecut. Istoricul specializat în mirosuri a explicat că printre evenimentele viitoare se vor număra colaborări cu site-uri care se ocupă de reconstituiri istorice sau cu muzee în care publicul va putea încerca să facă asocierea dintre un miros şi pictura potrivită. 'Ceea ce îi interesează pe oameni este să ştie cum se trăia în trecut, cum mirosea", a explicat pentru AFP cercetătorul, care intenţionează să "ofere oamenilor o experienţă mai intimă a trecutului", dar şi "să îi încurajeze să dea atenţie în prezent mirosurilor din jurul lor". În opinia sa, anosmia cauzată de COVID-19 a readus simţul mirosului în prim-plan. Proiectul Odeuropa, al cărui cost se ridică la 2,8 milioane de euro, va scoate totodată în evidenţă o dezbatere pe tema statutului mirosurilor. "Ar trebui considerate mirosurile ca aparţinând patrimoniului nostru cultural?", se întreabă Tullett. "Şi dacă da, trebuie să le conservăm pentru viitor?", a adăugat el. În cadrul proiectului se va avea în vedere, de asemenea, dezvoltarea "unui 'nas computerizat' capabil să urmărească mirosurile şi experienţele olfactive prezente în textele digitalizate" în mai multe limbi, după cum a adăugat colegul lui Tullett, profesorul Peter Bell, de la Universitatea Friedrich-Alexander din Erlangen, Germania.AGERPRES/(AS – autor: Dana Purgaru, editor: Mariana Ionescu, editor online: Simona Aruştei) Sursa foto: odeuropa.eu
Acasă Stiri Internationale Stiinta Cercetătorii intenţionează să creeze o enciclopedie a mirosurilor din trecut
Cercetătorii intenţionează să creeze o enciclopedie a mirosurilor din trecut
Publicare comunicate de presa
Site-urile de comunicate de presă sunt instrumente de marketing valoroase. Poate ajuta nu numai antreprenorii, dezvoltatorii de produse, furnizorii de servicii, ci și companiile care doresc să își promoveze serviciile și gama de produse prin publicarea de comunicate de presă.
Publicitatea prin comunicate de presă este cel mai sigur și mai eficient canal pentru a atrage atenția investitorilor. Dacă vă formulați cu atenție strategia de promovare a afacerii și alegeți partenerul potrivit pentru a vă sprijini în timpul procesului de promovare, atunci ați crescut șansele de a oferi valoare ideilor dvs. Utilizarea celor mai bune instrumente în momentele critice vă poate oferi oportunitatea de a transforma o afacere mică într-una de succes.
Indiferent de strategia dvs. publicitară, vă rugăm să nu ezitați să profitați de promoția oferită de comunicatul de presă.
Publicare articole SEO
Articolele SEO reprezintă o parte importantă a contribuției la realizarea activităților de creștere și optimizare pe termen lung. Comparativ cu efectele benefice pe termen lung, păstrarea publicațiilor articolelor cu conținut verde reprezintă o investiție mică. Site-ul de publicare a articolelor SEO este un site dedicat care poartă întotdeauna conținut nou, dar și informații de înaltă calitate. Astfel de portaluri sunt urmate de persoanele interesate (care doresc să urmărească ultimele știri din zona de interes) și Google (oferindu-vă credit pentru a vă poziționa într-o poziție mai bună în căutare).
Publicare anunturi online
Site-urile publicitare de anunturi nu mai sunt un lucru nou în viața de zi cu zi. Acestea sunt instrumente eficiente pentru a promova contactul dintre cumpărători și vânzători.
Portalulul de anunturi si publicitate este un instrument dedicat cu o structură specială și afișează diferite tipuri de reclame de la vânzări la servicii, angajare, leasing și donații.