Autoritatea de reglementare antitrust din Italia a anunţat miercuri că investighează gigantul american Google pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate online a ţării, transmit Reuters, Euronews şi AP. Google este suspectat că a folosit cantitatea enormă de date pe care a colectat-o prin propriile sale aplicaţii pentru a-i opri pe operatorii rivali să concureze în mod eficient, iar ancheta ar urma să fie finalizată până în noiembrie 2021, a informat Autoritatea de concurenţă din Italia (AGCM). Instituţia precizează că vânzările de publicitate online sunt a doua cea mai importantă sursă de venituri din sectorul media, iar reducerea concurenţei pe piaţă i-ar putea lipsi de resurse pe editori şi pe cei implicaţi în site-urile de ştiri. Investigaţia vine în urma unei plângeri formulate anul trecut de grupul italian de lobby IAB, din domeniul publicităţii digitale, şi se adaugă verificărilor activităţii Google de către autorităţile de reglementare din întreaga lume. Marţi, echipe mixte de la AGCM şi Poliţia italiană au efectuat percheziţii la unele sedii ale Google. În 2019, piaţa italiană de publicitate online a înregistrat venituri de peste 3,3 miliarde de euro. Şi Comisia Europeană a impus Google o amendă de 1,49 miliarde de euro anul trecut, pentru că a împiedicat accesul rivalilor pe piaţa de publicitate online. Luna aceasta, Departamentul american al Justiţiei şi 11 state americane au intentat proces companiei Google pentru încălcarea normelor concurenţei, considerându-se că şi-a folosit puterea semnificativă pe piaţă pentru a-şi elimina rivalii. Compania se confruntă cu acuzaţii similare în Uniunea Europeană. În total, UE a amendat Google cu 9,2 miliarde de dolari (7,8 miliarde de euro) în trei cazuri diferite de încălcare a normelor concurenţei. Google, care a devenit celebru datorită motorului său de căutare, a raportat anul trecut venituri de 162 miliarde de dolari (137 miliarde de euro). Departamentul american al Justiţiei susţine că Google a acţionat ilegal pentru a-şi menţine poziţia în afacerile de căutare pe internet şi reclame. "În absenţa unei hotărâri judiciare, Google îşi va continua strategia anticoncurenţială, afectând concurenţa, reducând posibilitatea consumatorilor de a alege şi subminând inovaţia. În beneficiul consumatorilor americani, al celor care îşi fac reclamă şi al tuturor companiilor dependente de internet, este momentul să oprim comportamentul anticoncurenţial al Google şi să restabilim concurenţa", apreciază autorităţile SUA. AGERPRES/(AS – autor: Mihaela Dicu, editor: Oana Tilică, editor online: Ada Vîlceanu)