Companiile aeriene interesate să ocupe locurile de la clasa business au început să facă oferte speciale firmelor din energie şi divertisment în perioada pandemiei, care trebuie în continuare să îşi ducă angajaţii în locuri îndepărtate, transmite Reuters. Majoritatea companiilor au redus cheltuielile cu călătoriile de afaceri, ceea ce privează companiile de o sursă importantă de venituri. Traficul la clasa business este în continuare cu 85% sub nivelul de dinaintea crizei. Însă, în timp ce companiile din turism se aşteaptă ca noile vaccinuri anti-COVID-19 să relanseze afacerile în viitor, sectoare precum evenimentele sportive, streaming-ul şi crearea de conţinut sunt o rară gură de oxigen pentru companiile aeriene. "Este un fel de oază", spune Glenn Hollister, vicepreşedinte de vânzări la United Airlines Holdings Inc. "Cu siguranţă, industria divertismentului nu a revenit la un nivel apropiat de cel normal. Dar există anumite aspecte ale industriei divertismentului care nu pot avea loc fără călătorii", a adăugat Hollister referindu-se la activităţile de producţie de conţinut. Compania aeriană United Airlines a introdus în această toamnă o serie de facilităţi speciale precum acces nonstop la un birou de asistenţă pentru echipele de producţie, actorii, directorii de companii şi alţi pasageri care călătoresc în continuare. Aceasta în condiţiile în care activităţile în unele mari centre de producţie din industria divertismentului, cum este Vancouver, Canada, începe să revină la nivelul de dinaintea pandemiei. Companiile aeriene utilizează o strategie similară cu alte industrii, cum este cea de petrol şi gaze. Pentru a ajuta companiile să facă faţă unor provocări logistice precum carantina, compania American Airlines Group Inc permite clienţilor din sectorul energiei să cumpere doar bilete dus din SUA către câmpurile petrolifere din străinătate, în loc să cumpere obligatoriu bilete dus-întors, spune directorul de vânzări de la American Airlines, Hank Benedetti. Oferirea de servicii de călătorie personalizate vizează refacerea cererii afectate de coronavirus pe baza unei abordări care variază de la un sector la altul, în loc să aştepte o revenire a încrederii şi a Produsului Intern Brut, care de obicei dictează cererea pentru bilete la clasa business. Brad Krevoy, director la Motion Picture Corporation of America, a informat că activităţile de călătorie ale firmei americane au fost concentrate pe Canada şi Scoţia, graţie protocoalelor celor două ţări cu privire la COVID. "Canada are o procedură standard de două săptămâni de carantină, aşa încât actorii se simt în siguranţă iar cazurile de infecţie cu COVID sunt reduse", spune Krevoy. În oraşul canadian Vancouver, unde recent Netflix a anunţat o extindere a centrului său de producţie, activitatea în industria divertismentului şi-a revenit după izolarea din primăvară, numărul de proiecte în derulare în industria de entertainment ajungând la 60 de la 41 în luna martie, arată datele publicate de comisia economică a oraşului. Clienţii corporate sunt vitali pentru companiile aeriene graţie cererilor lor pentru programe de tip frequent flyer şi apetitului pentru călătorii la clasa business, care aduc transportatorilor marje de profit mai mari. Potrivit datelor Asociaţiei Internaţionale de Transportat Aerian (IATA), călătorii la clasa business reprezintă doar 5% din totalul traficului internaţional de pasageri însă generează 30% din veniturile de pe rutele internaţionale. AGERPRES/ (AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivaşcu)