Retailerii francezi au cerut luni ajutorul Guvernului, după ce vânzările nu s-au redresat complet în urma celei de-a doua runde de restricţii, ceea ce sugerează schimbarea obiceiurilor consumatorilor în urma măsurilor introduse pentru a stopa răspândirea pandemiei de coronavirus (COVID-19), transmite Bloomberg. În pofida majorării cheltuielilor datorită discount-urilor de Black Friday şi a achiziţiilor de final de an, mulţi comercianţi care vând îmbrăcăminte, încălţăminte, produse de înfrumuseţare şi parfumuri se confruntă în acest an cu scăderi ale veniturilor de peste 20%, a anunţat Consiliul Comerţului din Franţa, care grupează aproximativ 30 de federaţii de afaceri. "Mulţi comercianţi ar putea decide să tragă obloanele pentru totdeauna, pentru a evita pierderile masive, pe fondul situaţiei economice dificile", a afirmat William Koeberle, preşedintele Consiliului Comerţului. Dar vânzările online au crescut semnificativ, înregistrând un avans de 20% în săptămâna reducerilor de Black Friday, conform datelor Federaţiei Comerţului Electronic Fevad. Consiliul Comerţului a cerut Guvernului să-i ajute pe retaileri, şi nu doar pe cei mai mici, avertizând că o serie de lanţuri de magazine îşi opresc activitatea. Executivul ar trebui să permită retailerilor să deschidă magazinele şi duminicile, înaintea debutului sezonului de reduceri, în 20 ianuarie, apreciază Koeberle. Duminică, ministrul Sănătăţii, Olivier Véran, a avertizat că intrarea Franţei într-un nou lockdown – al treilea – nu este exclusă de autorităţi în cazul agravării situaţiei epidemice. Autorităţile franceze se tem de un al treilea val pandemic care s-ar putea produce în săptămânile următoare, după sărbătorile de sfârşit de an, mai ales că virusul continuă să se răspândească rapid, cu o medie de peste 10.000 de cazuri de infectare detectate pe zi. Mai mulţi primari din estul Franţei, printre care şi cel din Reims, solicită de mai multe zile "reînchiderea anumitor zone sau chiar un lockdown la nivel naţional". AGERPRES/(AS – autor: Mihaela Dicu, editor: Oana Tilică, editor online: Gabriela Badea)