Ministerul Economiei va publica săptămânal stadiul schemelor de ajutor de stat pentru IMM-uri, a scris, miercuri, pe Facebook, Claudiu Năsui, ministrul de resort. "După primele 3 zile în Ministerul Economiei pot să vă spun că sunt foarte multe lucruri de făcut. Nu am mai scris pe Facebook în ultimul timp pentru că am avut zile foarte lungi la minister. Am intrat cu dorinţa de a face reforme, dar şi să duc la bun sfârşit toate programele deja începute. Pe principiul că nimeni nu trebuie să sufere pentru că s-a schimbat guvernul. Principalul cartof fierbinte al acestor zile a fost administrarea schemelor de ajutor de stat în contextul pandemiei. Prioritatea zero a ministerului trebuie să fie sănătatea economiei. Mediul privat a suferit enorm din această criză şi greul nu s-a terminat. Până acum greutăţile economice au fost resimţite doar de către cei din mediul privat", a arătat el. Năsui a amintit care sunt cele trei scheme de ajutor de stat principale în contextul pandemiei. Prima – prin care statul dă 2.000 de euro (microgranturi). A doua – prin care statul dă 15% din cifra de afaceri a anului 2019 (capital de lucru). A treia – prin care statul dă până la 200.000 de euro pentru investiţii. Toate aceste scheme sunt prin fonduri europene, statul român dând numai partea de cofinanţare. "Când am venit în minister, nu se ştia în ce stadiu este fiecare schemă. Deşi mediul de afaceri care aplicase pentru aceste măsuri întreba destul de frecvent, informaţia nu apărea nicăieri. Aşa că în prima seară am făcut public stadiul schemelor. Mai mult, vom pune pe site-ul ministerului săptămânal stadiul lor, oricare ar fi el. Zic asta pentru că sunt întârzieri majore şi e corect ca românii care au aplicat pentru aceste scheme să fie informaţi corect. Oricare ar fi situaţia, nu voi abdica niciodată de la transparenţă. Adevărul trebuie spus", a continuat noul ministru. În ceea ce priveşte schema 1, aceasta funcţionează bine şi nu sunt probleme mari. "Am citit articole care spun că finanţările s-au făcut preferenţial şi nu în ordinea înscrierii. Am investigat şi este fals. Ce s-a întâmplat, însă, este că dosarele au fost repartizate la cele 9 agenţii din subordinea ministerului pentru a fi procesate mai repede. Iar împărţirea s-a făcut pe calupuri. Astfel încât procesările nu s-au mai făcut în ordinea înscrierilor. Primii procesaţi au fost cei care erau la începutul calupurilor şi nu neapărat cei care au solicitat primii. În momentul de faţă mai sunt ~500 de cereri de procesat pentru schema 1 iar banii au plecat deja în bănci, astfel încât, toţi cei care au aplicat şi au fost admişi vor primi banii", a continuat Năsui. Pe schema 2, însă, este un blocaj mare, fiind 18.000 de solicitări care nu au fost încă procesate. "Deblocarea acestui proces este prioritatea noastră principală acum. Ieri am fost la STS să discutăm despre îmbunătăţirea platformei astfel încât angajaţii Ministerului Economiei să trebuiască să facă cât mai puţine operaţiuni manuale. Trebuie să recunosc că STS-ul este o instituţie a statului român deosebit de profesionistă şi foarte bine condusă. Obiectivul lor principal este reuşita vaccinării, iar lucrul acesta este normal. Avem, însă, şi sprijinul lor pentru îmbunătăţirea platformei de ajutoare de stat, lucru care ar trebui să mai deblocheze o parte din schema 2. Pentru a depăşi restul blocajelor, avem mai multe idei despre cum putem suplimenta forţa de muncă care se ocupă de procesare", a mai spus oficialul guvernamental. Pentru schema 3, ministerul a primit, de asemenea, multe întrebări de clarificare, iar răspunsurile vor fi postate pe site-ul ministerului. "Pe viitor, sunt soluţii pentru a face lucrurile mult mai eficient. Deocamdată, însă, lucrăm cu ce avem. Am spus la audieri că e nevoie de predictibilitate şi continuitate. Nu putem să schimbăm roata la maşină din mers. Ducem la bun sfârşit aceste scheme, dar avem grijă să facem mai bine pe viitor. Nu voi susţine să se mai facă aceste scheme de ajutor de stat în felul în care au fost făcute până acum. Nu mai trebuie statul să dea punctaje şi să decidă cine primeşte şi cine nu primeşte finanţări. Există soluţii de piaţă, dar despre asta vorbim altă dată", a arătat el. AGERPRES/(Autor: Florentina Cernat, editor: Andreea Marinescu, editor online: Anda Badea)
Acasă Stiri Nationale Economic Intern Ministerul Economiei va publica săptămânal stadiul schemelor de sprijin pentru IMM-uri
Ministerul Economiei va publica săptămânal stadiul schemelor de sprijin pentru IMM-uri
Publicare comunicate de presa
Site-urile de comunicate de presă sunt instrumente de marketing valoroase. Poate ajuta nu numai antreprenorii, dezvoltatorii de produse, furnizorii de servicii, ci și companiile care doresc să își promoveze serviciile și gama de produse prin publicarea de comunicate de presă.
Publicitatea prin comunicate de presă este cel mai sigur și mai eficient canal pentru a atrage atenția investitorilor. Dacă vă formulați cu atenție strategia de promovare a afacerii și alegeți partenerul potrivit pentru a vă sprijini în timpul procesului de promovare, atunci ați crescut șansele de a oferi valoare ideilor dvs. Utilizarea celor mai bune instrumente în momentele critice vă poate oferi oportunitatea de a transforma o afacere mică într-una de succes.
Indiferent de strategia dvs. publicitară, vă rugăm să nu ezitați să profitați de promoția oferită de comunicatul de presă.
Publicare articole SEO
Articolele SEO reprezintă o parte importantă a contribuției la realizarea activităților de creștere și optimizare pe termen lung. Comparativ cu efectele benefice pe termen lung, păstrarea publicațiilor articolelor cu conținut verde reprezintă o investiție mică. Site-ul de publicare a articolelor SEO este un site dedicat care poartă întotdeauna conținut nou, dar și informații de înaltă calitate. Astfel de portaluri sunt urmate de persoanele interesate (care doresc să urmărească ultimele știri din zona de interes) și Google (oferindu-vă credit pentru a vă poziționa într-o poziție mai bună în căutare).
Publicare anunturi online
Site-urile publicitare de anunturi nu mai sunt un lucru nou în viața de zi cu zi. Acestea sunt instrumente eficiente pentru a promova contactul dintre cumpărători și vânzători.
Portalulul de anunturi si publicitate este un instrument dedicat cu o structură specială și afișează diferite tipuri de reclame de la vânzări la servicii, angajare, leasing și donații.