Ministerul Finanţelor a decis că persoanele fizice sau juridice care au contractat împrumuturi pentru rate de capital, dobânzi şi comisioane pot solicita suspendarea plăţii ratelor scadente aferente acestor împrumuturi, potrivit unui comunicat al instituţiei. De această facilitate beneficiază debitorii care au un contract de creditare în derulare, pentru care creditorul nu a declarat scadenţa anticipată, anterior intrării în vigoare a actului normativ. Sunt incluse doar creditele fără restanţe la data solicitării suspendării obligaţiei de plată. Proiectul de act normativ elaborat de Ministerul Finanţelor modifică, completează şi actualizează HG nr. 270/2020 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor OUG nr. 37/2020 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare anumitor categorii de debitori, cu modificările şi completările ulterioare, ca urmare a aprobării OUG nr. 227/2020. MF menţionează în comunicat măsurile propuse. Astfel, debitorii au posibilitatea solicitării suspendării plăţii ratelor de capital, dobânzilor şi comisioanelor pentru o perioadă cuprinsă între minimum 1 lună şi maximum 9 luni; suspendarea poate fi solicitată, atât pentru creditele pentru care a fost deja obţinută suspendarea obligaţiilor de plată, cât şi pentru creditele pentru care nu s-a solicitat anterior accesarea facilităţii de suspendare. Perioada maximă de 9 luni include şi perioada suspendării efective a obligaţiilor de plată în baza prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 37/2020 şi/sau perioadele de suspendare acordate în cadrul amânărilor la plată non-legislative, iar debitorul are posibilitatea de a obţine o singură dată suspendarea obligaţiilor de plată. Solicitările pentru suspendarea plăţii obligaţiilor pot fi transmise creditorului până la data de 15 martie 2021 inclusiv, acesta urmând a efectua analiza şi emite decizia până cel târziu la data de 30 martie 2021 inclusiv. Conform MF, beneficiază de aceste facilităţi debitorii care au încheiat un contract pentru obţinerea unui credit acordat până la data de 30 martie 2020 inclusiv, care nu a ajuns încă la scadenţă şi pentru care creditorul nu a declarat scadenţa anticipată, la data de 31 decembrie 2020, inclusiv. De asemenea, debitorii trebuie să declare pe propria răspundere scăderea veniturilor sau încasărilor cu minim 25% din ultimele 3 luni anterioare solicitării suspendării obligaţiilor de plată prin raportare la perioada similară din anii 2019/2020, să se afle în imposibilitatea onorării obligaţiilor de plată aferente creditului şi să nu se afle în insolvenţă la data solicitării rambursării creditului. În cazul contractelor ipotecare, persoanele fizice trebuie să declare pe propria răspundere că le-au fost afectate veniturile proprii şi/sau veniturile familiei de situaţia gravă generată de pandemia SARS-COV-2 şi se află în imposibilitatea de a onora obligaţiile de plată aferente creditului urmare a intrării în şomaj tehnic, a concedierii, a reducerii salariului, a plasării acestuia în carantină instituţionalizată etc. Potrivit MF, implementarea acestei facilităţi va avea ca efect protejarea persoanelor fizice ale căror venituri au fost afectate în această perioadă şi menţinerea în activitate a companiilor, implicit şi a locurilor de muncă asigurate de acestea pe perioada în care se manifestă efectele răspândirii SARS-CoV-2. Facilităţile prezentate reprezintă un sprijin real pentru persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale şi a altor categorii de entităţi ale căror venituri au fost afectate de răspândirea virusului SARS-CoV-2. De asemenea, vor fi menţinute lichidităţile necesare desfăşurării activităţii economice de către întreprinderi pe perioada afectată de restricţiile determinate de pandemia SARS-CoV-2. MF precizează că proiectul de act normativ este publicat pe site-ul MF la rubrica Transparenţă decizională. AGERPRES/(AS – autor: George Bănciulea, editor: Oana Tilică, editor online: Gabriela Badea)
Acasă Stiri Nationale Economic Intern Ministerul Finanţelor continuă protejarea veniturilor populaţiei şi sprijinirea companiilor afectate de Covid-19...
Ministerul Finanţelor continuă protejarea veniturilor populaţiei şi sprijinirea companiilor afectate de Covid-19 şi a angajaţilor acestora
Publicare comunicate de presa
Site-urile de comunicate de presă sunt instrumente de marketing valoroase. Poate ajuta nu numai antreprenorii, dezvoltatorii de produse, furnizorii de servicii, ci și companiile care doresc să își promoveze serviciile și gama de produse prin publicarea de comunicate de presă.
Publicitatea prin comunicate de presă este cel mai sigur și mai eficient canal pentru a atrage atenția investitorilor. Dacă vă formulați cu atenție strategia de promovare a afacerii și alegeți partenerul potrivit pentru a vă sprijini în timpul procesului de promovare, atunci ați crescut șansele de a oferi valoare ideilor dvs. Utilizarea celor mai bune instrumente în momentele critice vă poate oferi oportunitatea de a transforma o afacere mică într-una de succes.
Indiferent de strategia dvs. publicitară, vă rugăm să nu ezitați să profitați de promoția oferită de comunicatul de presă.
Publicare articole SEO
Articolele SEO reprezintă o parte importantă a contribuției la realizarea activităților de creștere și optimizare pe termen lung. Comparativ cu efectele benefice pe termen lung, păstrarea publicațiilor articolelor cu conținut verde reprezintă o investiție mică. Site-ul de publicare a articolelor SEO este un site dedicat care poartă întotdeauna conținut nou, dar și informații de înaltă calitate. Astfel de portaluri sunt urmate de persoanele interesate (care doresc să urmărească ultimele știri din zona de interes) și Google (oferindu-vă credit pentru a vă poziționa într-o poziție mai bună în căutare).
Publicare anunturi online
Site-urile publicitare de anunturi nu mai sunt un lucru nou în viața de zi cu zi. Acestea sunt instrumente eficiente pentru a promova contactul dintre cumpărători și vânzători.
Portalulul de anunturi si publicitate este un instrument dedicat cu o structură specială și afișează diferite tipuri de reclame de la vânzări la servicii, angajare, leasing și donații.