Oportunitatea care ni se oferă prin noua strategie Green Deal a Uniunii Europene (UE) este de dezvolta piaţa publică locală, estimată la circa 7 miliarde de euro, şi de a consolida micul producător local, a declarat, marţi, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, într-o conferinţă de presă. "Ce am mai făcut pentru producătorii români, pentru producătorii locali, este că am mai modificat un HG privind laptele şi cornul în care ne-a interesat foarte mult ca pentru achiziţii să fie produse locale şi am introdus în caietul de sarcini ca până la 60% să se ţină cont de lanţul scurt de aprovizionare, adică să fie produs local, pe scheme de calitate, produs montan, produs tradiţional, să fie avantajaţi producătorii locali, iar achiziţiile publice care se fac de primării sau consilii judeţene să se poată face legal prin acest HG. În paralel, modificăm prin OUG Legea 69/2016 privind achiziţiile publice verzi, tocmai ca să oferim instrumente celor care fac achiziţii publice locale. Pentru că noua strategie Green Deal a UE ne permite să transformăm provocările legate de mediu şi climă în oportunităţi, noi am înţeles acest lucru, iar oportunitatea care ni se oferă este de a dezvolta pieţele locale, în primul rând pieţele publice, şi de a consolida micul producător local", a precizat Oros, care a prezentat modificările aduse unor acte normative pentru sprijinirea micului producător. Astfel, în Legea nr. 69/2016, a fost introdus un articol care spune că "achiziţiile publice ecologice sunt acelea care îndeplinesc criterii ecologice şi care au un impact redus asupra mediului", iar în cazul alimentelor este vorba de lanţul scurt de aprovizionare, unde au fost introduse produsele certificate, atestate şi recunoscute de schemele de calitate naţională şi/sau europeană. "Şi am mai făcut un pas, pentru că la Comisie, în afară de cele şapte produse IGP, nu erau notificate şi alte scheme de calitate, iar ca să putem modifica legislaţia am notificat schema de calitate produs tradiţional, unde avem 521 de produse. Am notificat la CE reţeta consacrată, produsul montan, produsul local şi sunt în curs de evaluare calitatea premium şi calitatea garantată. Toate aceste scheme de calitate ne permit să promovăm produsele tradiţionale, locale oriunde, fără să fim în pericol de infringement, şi să dăm posibilitatea primăriilor, consiliilor locale, consiliilor judeţene ca pentru toate achiziţiile publice – este o piaţă de câteva miliarde de euro, care a fost neglijată până acum – să aibă posibilitatea local să facă achiziţii de la producătorii locali, pe aceste criterii: scheme de calitate şi lanţ scurt de aprovizionare, adică achiziţii de produse şi servicii ecologice atunci când legislaţia permite. Asta am făcut pentru producătorii români, pentru a consolida poziţia micului producător şi a micului procesator în acest lanţ valoric, unde, din nefericire, a fost dintotdeauna cel mai firav. Modificările le-am făcut în spiritul european", a explicat ministrul. Şeful de la Agricultură a subliniat că până în prezent aceste achiziţii se făceau doar pe SEAP fără să poată fi favorizaţi producătorii locali. El dat exemplul unei achiziţii de mere de anul trecut, unde din cei 70 de furnizori pentru acest program "32 nu numai ca nu erau locali, dar erau din alte ţări". "Noi am estimat că piaţa publică locală din România este de peste 7 miliarde de euro – grădiniţe, cantine – şi este păcat să-i cheltuim cu produse din afară, dacă avem posibilitatea legală, cum fac şi alte state demult, de a cheltui cu producătorii lor", a concluzionat Adrian Oros. AGERPRES/(A – autor: Mariana Nica, editor: Oana Tilică, editor online: Irina Giurgiu)
Acasă Stiri Nationale Economic Intern Ministrul Agriculturii: Oportunitatea care ni se oferă prin strategia Green Deal este...
Ministrul Agriculturii: Oportunitatea care ni se oferă prin strategia Green Deal este de a dezvolta piaţa publică locală
Publicare comunicate de presa
Site-urile de comunicate de presă sunt instrumente de marketing valoroase. Poate ajuta nu numai antreprenorii, dezvoltatorii de produse, furnizorii de servicii, ci și companiile care doresc să își promoveze serviciile și gama de produse prin publicarea de comunicate de presă.
Publicitatea prin comunicate de presă este cel mai sigur și mai eficient canal pentru a atrage atenția investitorilor. Dacă vă formulați cu atenție strategia de promovare a afacerii și alegeți partenerul potrivit pentru a vă sprijini în timpul procesului de promovare, atunci ați crescut șansele de a oferi valoare ideilor dvs. Utilizarea celor mai bune instrumente în momentele critice vă poate oferi oportunitatea de a transforma o afacere mică într-una de succes.
Indiferent de strategia dvs. publicitară, vă rugăm să nu ezitați să profitați de promoția oferită de comunicatul de presă.
Publicare articole SEO
Articolele SEO reprezintă o parte importantă a contribuției la realizarea activităților de creștere și optimizare pe termen lung. Comparativ cu efectele benefice pe termen lung, păstrarea publicațiilor articolelor cu conținut verde reprezintă o investiție mică. Site-ul de publicare a articolelor SEO este un site dedicat care poartă întotdeauna conținut nou, dar și informații de înaltă calitate. Astfel de portaluri sunt urmate de persoanele interesate (care doresc să urmărească ultimele știri din zona de interes) și Google (oferindu-vă credit pentru a vă poziționa într-o poziție mai bună în căutare).
Publicare anunturi online
Site-urile publicitare de anunturi nu mai sunt un lucru nou în viața de zi cu zi. Acestea sunt instrumente eficiente pentru a promova contactul dintre cumpărători și vânzători.
Portalulul de anunturi si publicitate este un instrument dedicat cu o structură specială și afișează diferite tipuri de reclame de la vânzări la servicii, angajare, leasing și donații.