Eurodeputaţii au respins vineri un text care interzicea folosirea denumirilor de ''steak'' (friptură) sau ''burger'' pentru produsele vegetale care nu conţin carne de origine animală, adoptând însă un amendament care interzice denumirile de ''iaurt'', ''brânză'' sau ''cremă'' în cazul produselor alimentare fără lapte de origine animală, precum şi comparaţiile cu compuşi lactaţi în cazul acestor produse, relatează AFP şi Reuters. Parlamentul European (PE) a votat cu o largă majoritate împotriva amendamentului prin care s-a propus să se interzică în UE folosirea unor denumiri precum ''cârnaţi'', ''hamburger'', ''filé'' sau ''escalop'' pentru produsele alimentare pe bază de legume sau de cereale care nu conţin carne de origine animală, dar care imită textura acesteia. În schimb, eurodeputaţii au aprobat cu o majoritate zdrobitoare un alt amendament care interzice denumirile de ''iaurt'', ''brânză'' sau ''cremă'' pentru produsele fără lapte de origine animală, inclusiv cele care nu sunt alimentare. De altfel, Curtea de Justiţie a UE a interzis deja în urmă cu trei ani termeni precum ''lapte de soia'' sau ''brânză vegană'', apreciind că produsele nelactate nu pot avea în denumirea lor ''lapte'', ''unt'', ''brânză'' sau ''iaurt''. În urma votului din PE interdicţia va fi extinsă şi expresiilor comparative, cum ar fi de exemplu ''savoare cremoasă'' sau ''substitut de unt''. Singurele excepţii vor fi cele consacrate de mult timp, precum ''lapte de migdale'', ''lapte de cocos'' sau ''unt de cacao''. Federaţia sindicatelor agricole europene Copa-Cogeca a susţinut intens cele două texte, criticând denumirile de produse ''deconectate'' de compoziţia lor şi riscurile de confuzie privind valoarea lor nutriţională. La rândul lor, reprezentanţii crescătorilor de animale au avertizat că folosirea unor denumiri ca ''burger'' sau cârnaţi'' pentru produsele fără carne poate induce în eroare consumatorii, dar europarlamentarii nu au fost de aceeaşi părere. Camille Perrin, de la Biroul european al uniunii consumatorilor, consideră că în privinţa ''burgerilor vegani'', denumire acceptată de PE, ''consumatorii nu sunt deloc induşi în eroare asupra naturii vegetale a acestora, întrucât termenul ''vegan'' este semnalat în mod clar''. ''Păcat, în schimb, că au fost aprobate restricţii inutile asupra alternativelor la produsele lactate (…) Europenii trebuie să adopte un regim bazat mai mult pe vegetal, pentru sănătatea lor şi pentru binele planetei'', adaugă ea. De fapt, piaţa produselor alimentare pe bază de proteine vegetale este în creştere, favorizată de preocuparea de a mânca sănătos ori de a reduce poluarea provocată de crescătoriile de animale. Prevederile votate în PE urmează să fie negociate cu statele membre în cadrul Consiliului UE, forma lor finală urmând să fie stabilită în urma acestor negocieri. Regulile privind denumirile pentru produsele alimentare fac parte dintr-un pachet mai amplu privind politica agricolă europeană. Europarlamentari din grupul Verzilor şi activişti de mediu, inclusiv suedeza Greta Thunberg, au cerut Parlamentului European să respingă în întregime acest pachet, despre care afirmă că este insuficient pentru a reduce emisiilor de CO2 din acest sector şi pentru a proteja natura în faţa efectelor agriculturii intensive. AGERPRES/(AS – autor: Sorin Popescu, editor: Mihaela Toth, editor online: Gabriela Badea)
Acasă Stiri Internationale Economic Extern Politica agricolă a UE: Eurodeputaţii acceptă ”burgerii vegani”, nu însă şi iaurturile...
Politica agricolă a UE: Eurodeputaţii acceptă ”burgerii vegani”, nu însă şi iaurturile vegetale
Publicare comunicate de presa
Site-urile de comunicate de presă sunt instrumente de marketing valoroase. Poate ajuta nu numai antreprenorii, dezvoltatorii de produse, furnizorii de servicii, ci și companiile care doresc să își promoveze serviciile și gama de produse prin publicarea de comunicate de presă.
Publicitatea prin comunicate de presă este cel mai sigur și mai eficient canal pentru a atrage atenția investitorilor. Dacă vă formulați cu atenție strategia de promovare a afacerii și alegeți partenerul potrivit pentru a vă sprijini în timpul procesului de promovare, atunci ați crescut șansele de a oferi valoare ideilor dvs. Utilizarea celor mai bune instrumente în momentele critice vă poate oferi oportunitatea de a transforma o afacere mică într-una de succes.
Indiferent de strategia dvs. publicitară, vă rugăm să nu ezitați să profitați de promoția oferită de comunicatul de presă.
Publicare articole SEO
Articolele SEO reprezintă o parte importantă a contribuției la realizarea activităților de creștere și optimizare pe termen lung. Comparativ cu efectele benefice pe termen lung, păstrarea publicațiilor articolelor cu conținut verde reprezintă o investiție mică. Site-ul de publicare a articolelor SEO este un site dedicat care poartă întotdeauna conținut nou, dar și informații de înaltă calitate. Astfel de portaluri sunt urmate de persoanele interesate (care doresc să urmărească ultimele știri din zona de interes) și Google (oferindu-vă credit pentru a vă poziționa într-o poziție mai bună în căutare).
Publicare anunturi online
Site-urile publicitare de anunturi nu mai sunt un lucru nou în viața de zi cu zi. Acestea sunt instrumente eficiente pentru a promova contactul dintre cumpărători și vânzători.
Portalulul de anunturi si publicitate este un instrument dedicat cu o structură specială și afișează diferite tipuri de reclame de la vânzări la servicii, angajare, leasing și donații.