Primarul Braşovului, Allen Coliban, a declarat, pentru AGERPRES, că, în prezent, la nivelul Primăriei există 50 de posturi vacante, menţionând, totodată, că nu şi-a putut angaja decât trei consilieri, deoarece organigrama nu a fost adaptată noului Cod administrativ. Edilul a precizat că o primă reorganizare a posturilor din Primărie va fi supusă aprobării consiliului local în prima şedinţă, precizând că o a doua reorganizare va urma peste şase luni. "Deja am constatat nişte disfuncţionalităţi în ce priveşte modul în care sunt împărţite direcţii şi compartimente şi urmează să propunem o reorganizare. (…) La ora actuală, avem aproximativ 50 de posturi vacante în aparatul Primăriei. Nu vreau să creez posturi noi, însă vreau să mă asigur că aceste posturi sunt distribuite eficient. Asta înseamnă că, în anumite compartimente, reducem numărul de posturi, iar în altele adăugăm, dar fără a crea posturi noi, doar mutând posturi dintr-o zonă spre alta. (…) Reorganizarea pe care o voi propune luni asta urmăreşte. Probabil că peste şase luni, când probabil că vom avea încă o reorganizare, vom avea o imagine mai corectă şi mai completă, mai de substanţă", a afirmat Coliban. Totodată, el a afirmat că "i se pare ciudat" că Primăria Braşov nu are o Direcţie de implementare proiecte şi strategii, dar şi faptul că, la compartimentul de Protecţie a mediului, unde sunt trei posturi, toate sunt vacante. "Vreau să avem o Direcţie de implementare şi de urmărire proiecte şi strategii şi cred că orice primărie importantă are un astfel de compartiment, iar în cazul Primăriei Braşov e lăsată cumva în planul doi această problemă", a menţionat Coliban. Edilul a afirmat că, deşi noul Cod administrativ i-ar permite să angajeze şase consilieri, în prezent nu are decât trei: Radu Dascălu, pe zona de ordine publică, Nicoleta Cârjan pe comunicare şi fostul viceprimar UDMR Laszlo Barabas. "Am găsit organigrama neactualizată în ce priveşte consilierii, atât pentru primar, cât şi pentru viceprimari (…) şi, prin urmare, am putut să-mi angajez doar patru consilieri în acest moment, dintre care unul este Dragoş Dimitriu, directorul Filarmonicii, şi mi s-a spus că este singura variantă de a-l numi pe această funcţie, până când rezolvăm problema legată de organizarea concursului prin care să poată să-şi formalizeze această funcţie (cea de director – n.r.). E nevoie, în această tranziţie, să am acces la o memorie instituţională şi, pe de o parte, domnul Barabas ştie problemele tehnice, cum s-a ajuns în anumite situaţii şi, pe de alta, este un profesionist apreciat de foarte mulţi oameni. Prin urmare am început această colaborare cu nişte obiective, pe trei luni de zile, ca să asigurăm o tranziţie spre noua organizare din primărie. Să vedem cum decurge această colaborare şi putem să prelungim şi după cele trei luni. Deci am trei consilieri cu care lucrez. Următorul consilier pe care îl voi lua va fi pe cultură", a precizat primarul Allen Coliban. AGERPRES/(A-autor: Diana Dumitru, editor: Karina Olteanu, editor online: Simona Aruştei)