Drama este o metodă de predare și educație care conduce la dezvoltarea completa a elevilor și care îi pregătește să joace roluri sociale într-o lume aflata în continua schimbare. Dezvoltă independența în gândire și creativitate atât a elevilor, cât și a profesorilor. Dezvolta abilitatea de a stabili un dialog, precum și activitatea emoțională, vă permite să ajungeți independent la cunoaștere.
Pentru a răspunde așteptărilor elevilor și părinților, școala primară publică nr Irena Szewińska din Pułtusk s-a angajat la implementarea proiectului Erasmus + „Aventura cu teatrul – dramă ca metodă de predare inovatoare” împreună cu Colegiul Auto Traian Vuia din Târgu Jiu din România.
Proiectul a avut un caracter inovator al activităților în ceea ce privește introducerea dramei in mai multe discipline de studiu. Această metodă a fost folosită nu numai de profesorii de limbi straine si limba romana, ci și de cei de matematica, TIC, religie și arte , etc.
În timpul cursurilor de formare (LTT), profesorii au dobândit abilități pe care le-au folosit în activitatea lor de predare. Efectul activităților comune ale profesorilor de la școala poloneza și cea din România a fost elaborarea unei baze de date cu materiale didactice: scenarii pentru ore și exerciții si jocuri utilzate in drama.
În baza lor, au desfășurat lecții demonstrative și au împărtășit experiența lor cu alți profesori.
Punctele forte ale proiectului includ faptul că le-a permis copiilor să creadă în abilitățile lor, a adăugat încredere și a crescut creativitatea subiecților implicati in procesului educațional. Această metodă a funcționat bine și cu elevii cu dislexie.
Ca parte a proiectului, profesorii au folosit metoda dramei ca formă de lucru în rezolvarea conflictelor, vorbind despre subiecte dificile pentru copii sau în abordarea problemelor contemporane (de exemplu, cyberbullying, lumea virtuală și singurătatea). Profesorul de sprijin și psihologul școlar au jucat un rol important în procesul educațional. Participarea lor la instruire a adus observații și sugestii importante pentru toți profesorii și le-a permis, de asemenea, să îmbogățească terapiile efectuate la locul de muncă cu copiii care necesită sprijin.
Aceste ore au permis elevilor să se deschidă către alte persoane și să învețe să își folosească propriile experiențe.
Pregătirea spectacolelor teatrale poate fi un excelent exemplu de implicare a copiilor în proiect. Profesorii și elevii au participat la întregul proces, de la pregătirea comună a scenariilor și scenografiei impreuna cu profesori din Polonia până la rezultatul final, care a fost prezentarea spectacolelor. În acest caz, a fost o nouă versiune a legendei despre Krak și o interpretare intitulată: „Credeți în voi – diferiți, dar egali”.
Participarea la proiect a contribuit la creșterea competențelor cheie ale elevilor. Rezultatul activităților proiectului este creșterea motivației copiilor de a învăța. Utilizarea acestei metode în predarea multor discipline a permis, de asemenea, să contracareze problemele contemporane și excluderea socială. Aventura cu teatrul le-a permis elevilor să dezvolte gândirea logică, planificarea și, mai ales, să creadă că pot reuși.
Coordonator proiect,
Iohana Udrescu