Campaniile promoţionale pentru alimentele bogate în grăsimi, sare şi zahăr precum şi pentru băuturi răcoritoare vor fi restricţionate în supermarketurile din Marea Britanie, în cadrul măsurilor destinate reducerii obezităţii, transmite Bloomberg. Retailerii de dimensiuni medii şi mari nu vor mai putea oferi promoţii de tip "cumpără unul şi primeşti al doilea produs gratuit" sau "trei la preţul de două" pentru produse nesănătoase, a anunţat luni Departamentul pentru Sănătate şi Asistenţă Socială. Retailerii specializaţi precum magazinele care vând ciocolată sunt scutiţi. Aceste restricţii sunt destinate să "garanteze că alegerea sănătoasă este cea mai facilă alegere", a precizat Ministrul Sănătăţii, Jo Churchill. "Crearea unui mediu care ajută pe toată lumea să mănânce mai frecvent alimente sănătoase este crucial pentru îmbunătăţirea stării de sănătate a ţării", a spus Jo Churchill. Această campanie destinată combaterii obezităţii vine după ce datele oficiale arată că 63% dintre adulţii din Marea Britanie sunt supraponderali sau obezi iar unul din trei copii este supraponderal când trece de ciclul primar de învăţâmânt. Pe lângă faptul că tratarea obezităţii costă anual Serviciul Naţional de Sănătate (NHS) aproximativ şase miliarde de lire sterline (8,1 miliarde de dolari), pandemia de coronavirus a scos în evidenţă riscurile la care sunt expuse persoanele supraponderale. Chiar şi premierul britanic Boris Johnson a făcut o legătură între internarea sa în spital pentru infecţie cu coronavirus, în luna aprilie a acestui an, şi faptul că este supraponderal pentru ca în luna iunie să anunţe că şi-a schimbat punctul de vedere libertarian cu privire la alimentaţie şi sănătatea publică. AGERPRES /(AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Andreea Lăzăroiu)