Rata cu care angajatii pleaca din diferite industrii este din ce in ce mai alarmanta. Din acest motiv, antreprenorii se gasesc nevoiti sa adauge o lista stufoasa de beneficii pentru angajatii existenti, in speranta ca acestia vor ramane. Statistic vorbind, plecarea unui angajat si inlocuirea acestuia costa mult mai mult decat o marire de salariu, ori adaugarea unor beneficii materiale pentru angajat.
,,Angajatii pleaca atunci cand ceea ce li se ofera la locul de munca actual nu mai este suficient. Aici includem partea financiara, dar si lucrurile ce tin de politica firmei, sarcinile zilnice, comportamentul celorlalti angajati si multe alte detalii care pot parea infime, dar sunt de fapt extrem de importante. De aceea alegem sa imbunatatim intotdeauna lista de beneficii oferite modelelor noastre astfel incat sa ne pliem pe nevoile si dorintele pe care le au.” a declarat Simona, recrutor de modele online.
Nu exista niciodata o scuza pentru a ignora vocea angajatilor, mai ales atunci cand vorbesc despre provocarile organizationale. Modul in care angajatii se simt la locul de munca conteaza pentru fiecare membru al companiei, cat si pentru imaginea organizatiei.
Importanta feedback-ului
Cea mai buna solutie pentru a evita ca angajatii sa ia in calcul plecarea este aceea de a solicita feedback. Departamentul de HR in colaborare cu conducerea trebuie sa creeze un formular care sa fie impartit lunar angajatilor. Un astfel de formular ar trebui sa ii incurajeze pe angajati sa isi exprime opinia sincera despre ceea ce ii deranjeaza, dar si ceea ce le place in compania in care lucreaza. Raspunsurile trebuie sa fie anonime si luate in considerare.
Analizand datele obtinute, trebuie luate masuri astfel incat cerintele angajatilor sa fie indeplinite. Angajatii au nevoie sa se simta ascultati. Implicandu-i in mod activ in politicile firmei veti avea parte de angajati fericiti, care isi vor dori sa ramana.
Angajatii vin si pleaca
Este important de inteles ca in ciuda eforturilor depuse, niciun angajat nu este obligat sa ramana. In astfel de cazuri, trebuie analizat daca nu cumva o categorie anume pleaca mai des. Exista o tipologie de angajat care paraseste in timp mai scurt compania? Ori este o functie anume care ii nemultumeste pe majoritatea celor care au ocupat postul? Inainte de a sari la concluzii, este necesar sa le intelegeti motivele si sa incercati sa faceti schimbari benefice pentru viitor.
Daca organizatia a inceput un fel de strategie noua, este posibil ca unii oameni sa nu mai fie in forma. Angajatii ar putea sa nu simta nevoia de schimbare, asa ca vor pleca in schimb. Acest lucru poate fi sanatos deoarece creeaza oportunitatea de a aduce oameni noi, care sa se alinieze mai bine cu noile asteptari si care poate chiar au noi seturi de abilitati.
In abordarea angajatilor, nu uitati sa respectati datele, dar sa luati decizii umane. Este important sa nu cautati doar oameni cu abilitati noi si multiple, ci sa investiti in cei pe care ii aveti deja. De cele mai multe ori, prin simpla ascultare a nemultumirilor unui angajat, ori mutarea pe o alta functie se pot rezolva toate problemele.
Publicare Advertoriale Locuri de munca