Sipex Company, distribuitor de top din piata de materiale de constructii din Romania, cu o cifra de afaceri de peste 52 de milioane de euro, realizeaza raportarea SAF-T cu ajutorul solutiei ERP de la Senior Software. Sistemul SeniorERP a fost adaptat pentru a facilita depunerea Declaratiei 406, permitandu-le astfel companiilor sa se conformeze cu succes noilor modificari legislative. 

Companiile din portofoliul Senior Software pot depune Declaratia 406 cu ajutorul sistemului ERP, care a fost adaptat pentru a simplifica procesul de raportare SAF-T. Sipex Company, jucator de top pe piata distributiei de materiale si finisaje pentru constructii, este unul dintre marii contribuabili care s-a conformat la prevederile noii legislatii si a transmis cu succes Declaratia 406 direct din SeniorERP. Cu o cifra de afaceri de peste 52 de milioane de euro, compania dispune de 12 centre logistice si realizeaza lunar un volum impresionant de tranzactii.

“Am fost primul client Senior Software care a depus D406. Dupa testarile si maparile initiale, necesare generarii fisierului SAF-T, declaratia a fost transmisa din SeniorERP catre ANAF fara erori. In lipsa unui sistem ERP integrat, care sa adune toate informatiile, dar si a suportului oferit de catre furnizor, este imposibil sa generezi corect si intr-un timp rezonabil o astfel de declaratie, mai ales cand ai un volum imens de date, cum este cazul companiei noastre.

Este clar ca fara SeniorERP ar fi fost dificil sa depunem aceasta declaratie. Cu solutia de la Senior Software, noi dispunem de toate datele intr-un singur loc si de acuratete maxima in ceea ce priveste generarea fisierului SAF-T si depunerea D406. Eu am recomandat si recomand oricui Senior Software si sistemul SeniorERP“, a declarat Costin Gheorghe, Director Economic – Sipex Company.

Procedura complexa si termenele scurte de raportare, dar si volumele mari de date ce trebuie incluse in fisierul SAF-T sunt cateva dintre provocarile generate de noile prevederi legislative in randul companiilor din Romania. Intregul proces este cu atat mai dificil pentru companiile care lucreaza cu mai multe sisteme neintegrate, deoarece apar dificultati in identificarea si colectarea datelor incluse in fisier, dar si in ceea ce priveste pastrarea acuratetei informatiilor.

Pentru a simplifica procesul de raportare si a permite companiilor sa raspunda cu succes provocarilor, Senior Software pune la dispozitia acestora o solutie ERP perfect integrata, care include toate configurarile necesare pentru depunerea D406 in conformitate cu prevederile legale. Sistemul SeniorERP faciliteaza fluxul informatiilor din companie, ceea ce permite preluarea rapida si corecta a datelor pentru raportarea SAF-T, oferindu-le utilizatorilor o baza unica de date si o singura versiune de adevar.

“SAF-T nu este o simpla declaratie. Aici vorbim despre o reinterpretare a datelor financiare si comerciale dintr-o companie. Aceasta presupune o completare corecta a tuturor informatiilor necesare, care acopera toate segmentele de business: stocuri, tranzactii, mijloace fixe etc. 

In acest sens, specialistii nostri au definit un proces, foarte bine pus la punct, in care clientul, in colaborare cu echipa Senior Software, parcurge toate etapele de completare si clasificare a informatiilor existente. Odata finalizat acest demers, declaratia se va putea emite automat pentru perioada parcursa si pentru viitoarele perioade de depunere. Dupa finalizarea setarilor, datele noi vor putea fi introduse corect, in conformitate cu cerintele legislative. Asadar, pe langa aspectele ce tin de corectitudinea si completarea datelor, vorbim si de o zona de interpretare, si implicit de consultanta, foarte specifica, fapt pentru care tratam acest serviciu separat fata de declaratiile financiare tipice.

Pentru a putea acumula know-how-ul specific, am demarat un proiect pilot in cadrul caruia am selectat o serie de clienti mari, cu activitate complexa si cu departamente financiare foarte bine puse la punct. In acest mod, am reusit sa acoperim o mare varietate de situatii si suntem in masura sa le acordam tuturor clientilor nostri atat suport tehnic, cat si consultanta de specialitate“, a specificat Daniel Toma, Director General Senior Software.

Cu SeniorERP, companiile pot realiza procesul de raportare SAF-T in 4 pasi:

  • Identificarea si verificarea informatiilor necesare raportarii SAF-T
  • Asocierea nomenclatoarelor din ERP cu cele puse la dispozitie de ANAF
  • Incarcarea datelor necesare in declararea SAF-T
  • Exportul informatiilor in format XML catre autoritatile fiscale

Fisierul Standard de Control Fiscal, cunoscut sub denumirea de SAF-T, reprezinta standardul international pentru schimbul electronic de date contabile intre companii si autoritatile fiscale, iar D406 este o noua obligatie declarativa intrata in vigoare in 2022. Prin intermediul Declaratiei 406 companiile trebuie sa raporteze periodic un set de informatii catre autoritatile fiscale, intr-o forma care sa faciliteze revizuirea de catre ANAF a operatiunilor desfasurate de acestea. Sistemul de raportare SAF-T a devenit  obligatoriu si pentru contribuabilii mijlocii incepand din ianuarie 2023.

Despre Sipex Company

Sipex Company este unul dintre cei mai importanti distribuitori de materiale si finisaje de constructii din Romania, avand o experienta de peste 25 de ani. In prezent, compania ocupa locul 2 la nivel national in piata de distributie de materiale si finisaje pentru constructii, cu 12 puncte de lucru si un personal format din aproximativ 300 de angajati. Sipex Company se adreseaza segmentului de retail, firmelor de constructii, clientilor din sectorul industrial si persoanelor fizice. Printre brandurile care se regasesc in portofoliul companiei se numara: Ceresit, Rigips, Isover, Weber, Cesarom, Swisspor, Austrotherm, Baumit, Porotherm, Tondach, Brikston etc.

Despre Senior Software

Senior Software este furnizor si dezvoltator de sisteme software performante pentru managementul integrat al afacerilor. Fondata in 2003, compania a realizat peste 450 de implementari de succes, utilizand cele mai noi tehnologii. Senior Software implementeaza sisteme intuitive de tip ERP, BI, SCM, MES, E-commerce si Hardware. Compania isi desfasoara activitatea in cinci locatii din Romania (Bucuresti, Constanta, Cluj, Iasi, Timisoara) cu o echipa formata din peste 180 de angajati.