Prima licitaţie online organizată de Muzeul Luvru, care a cuprins donaţii ale unor mari case de modă şi experienţe exclusive, precum asistarea la restaurarea tabloului Mona Lisa, a strâns 2.365.000 de euro, în cinsprezece zile, a anunţat miercuri muzeul parizian citat de EFE. Fondurile obţinute de Luvru vor fi destinate integral amenajării unui nou spaţiu de 1.150 de metri în inima muzeului, dedicat educaţiei artistice şi culturale, a cărui deschidere este prevăzută pentru toamna anului 2021. Acest spaţiu a fost planificat înainte de pandemie şi a fost conceput pentru ca familii, grupuri şcolare, persoane cu dizabilităţi şi însoţitorii lor să poată experimenta cultura într-un mod deosebit. "În actuala situaţie deosebit de dificilă pentru muzee ne bucurăm să putem sprijini această instituţie mondială şi să contribuim la vânzare prin licitaţie a 24 de loturi excepţionale care au suscitat un mare interes între colecţionarii internaţionali care iubesc Luvrul", a declarat Cécile Verdier, preşedinta casei Christie's Franţa, coorganizatoare a evenimentului. Casa de licitaţie britanică alături de cea pariziană Drouot au fost alese pentru a gestiona vânzarea acestor experienţe, care au inclus "Noaptea magică la lumina torţei", o vizită nocturnă la muzeu care a fost vândută cu 38.000 de euro. Crearea unui parfum Dior inspirat din capodopera favorită, o cină pe monumentul Arc du Carrousel situat în grădinile Tuileries, sau un parcurs pe culoarele Luvrului alături de preşedintele său, Jean-Luc Martínez, sunt câteva dintre experienţele propuse la această licitaţie încheiată la 15 decembrie. Dintre cele nouă activităţi propuse, cea care a strâns cele mai multe fonduri (90.000 de euro) a fost posibilitatea de a petrece câteva ore în prezenţa Giocondei. Aşa numita "Joconde mania" oferă posibilitatea de a vedea cum este coborât de pe perete, o dată pe an, şi scos din sticla securizată unul dintre cele mai celebre tablouri din lume pentru a fi examinat şi, la nevoie, restaurat. Loturile au inclus şi bijuterii, articole vestimentare şi accesorii de lux oferite de mărcile Dior, Louis Vuitton sau Cartier care au sprijinit acest proiect. "În această perioadă dificilă ce continuă, mai ales pentru muzee, rezultatul bun al acestei vânzări aduce o perspectivă pozitivă", a declarat Alexandre Giquello, preşedintele casei de licitaţii Drouot, referindu-se la redeschiderea muzeelor care era prevăzută pentru 15 decembrie şi care a fost amânată, în contextul pandemiei, pentru 7 ianuarie 2021.AGERPRES/(AS-autor: Mihaela Nicolaescu, editor: Mihaela Moise, editor online: Ada Vîlceanu)